Σελίδες

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Gmail -Διαβάστε το, σας ενδιαφέρει όλους

1. Κάποιος στέλνει μηνύματα από τη διεύθυνσή μου
Εάν λαμβάνετε μηνύματα επιστροφής για αλληλογραφία που εμφανίζεται ότι προέρχεται από τον λογαριασμό σας, εάν βρίσκετε μηνύματα στα Ανεπιθύμητα με αποστολέα "εμένα" ή εάν λαμβάνετε απάντηση σε ένα μήνυμα που δεν στείλατε ποτέ, τότε ίσως είστε θύμα μιας επίθεσης "πλαστογράφησης". Πλαστογράφηση συμβαίνει όταν κάποιος πλαστογραφεί τη διεύθυνση απάντησης στα μηνύματα προς αποστολή με σκοπό να αποκρύψει την αληθινή προέλευση του μηνύματος.
Όταν στέλνετε ένα γράμμα μέσω ταχυδρομείου, συνήθως γράφετε μια διεύθυνση απάντησης επάνω στον φάκελο ώστε ο παραλήπτης να ταυτοποιήσει τον αποστολέα και το ταχυδρομείο να μπορεί να επιστρέψει το γράμμα στον αποστολέα σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα. Τίποτα, όμως, δεν σας εμποδίζει να γράψετε μια διεύθυνση που δεν είναι η δική σας, για την ακρίβεια, κάποιος άλλος θα μπορούσε να στείλει ένα γράμμα και να γράψει τη δική σας διεύθυνση στο φάκελο. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Όταν ένας διακομιστής στέλνει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσδιορίζει τον αποστολέα, αλλά το πεδίο του αποστολέα μπορεί να πλαστογραφηθεί. Εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα με την παράδοση του μηνύματος και κάποιος πλαστογράφησε τη δική σας διεύθυνση στο μήνυμα, τότε το μήνυμα θα επιστραφεί σ' εσάς, ακόμη κι εάν δεν είστε εσείς ο πραγματικός αποστολέας.

Εάν λάβατε απάντηση σε ένα μήνυμα που δεν στάλθηκε από τη δική σας διεύθυνση, υπάρχουν δύο περιπτώσεις:
  1. Το μήνυμα πλαστογραφήθηκε, με τη δική σας διεύθυνση ως τη διεύθυνση αποστολέα.
  2. Ο πραγματικός αποστολέας χρησιμοποίησε τη δική σας διεύθυνση στο πεδίο απάντηση-προς ώστε οι απαντήσεις να σταλούν σ' εσάς.
Καμία από αυτές τις περιπτώσεις δεν υποδηλώνει ότι ο λογαριασμός σας παραβιάστηκε, αλλά εάν ανησυχείτε για πιθανή παραβίαση του λογαριασμού σας, μπορείτε να ελέγξετε την πρόσφατη πρόσβαση στον λογαριασμό σας. Απλώς μεταβείτε στο κάτω μέρος στα εισερχόμενα του λογαριασμού σας και κάντε κλικ στον σύνδεσμο Λεπτομέρειες δίπλα στην επιλογή "Τελευταία δραστηριότητα λογαριασμού".

2. Λαμβάνετε μηνύματα επιστροφής για μηνύματα που δεν στείλατε ποτέ.
Πολλοί αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων χρησιμοποιούν εφαρμογές λογισμικού για να παράγουν τυχαίες λίστες από διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε κοινούς τομείς διαδικτύου, με βάση λέξεις που υπάρχουν στο λεξικό. Οι αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων χρησιμοποιούν στη συνέχεια αυτές τις λίστες για παράνομη μαζική αποστολή μηνυμάτων. Η πρακτική αυτή ονομάζεται "αποστολή ανεπιθύμητων μηνυμάτων βάσει λεξικού". Πολλές από τις διευθύνσεις που προκύπτουν από τους αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων βάσει λεξικού δεν είναι έγκυρες. Εάν κάποιος αποστολέας ανεπιθύμητων μηνυμάτων πλαστογραφήσει τη διεύθυνσή σας στο Gmail για να στείλει ανεπιθύμητα μηνύματα βάσει λεξικού, πιθανότατα να λάβετε αναφορές για αποτυχία παράδοσης μηνυμάτων, που εμφανίζονται ως απαντήσεις στο μήνυμα που στάλθηκε από τη δική σας διεύθυνση.

Επειδή τα μηνύματα αυτά προέρχονται εκτός του Gmail, δεν έχουμε τη δυνατότητα να εμποδίσουμε τους αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων να πλαστογραφούν τη διεύθυνσή σας. Παρόλα αυτά, το Gmail προστατεύει το κύρος της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διαθέτετε πραγματοποιώντας έλεγχο ταυτότητας για όλα τα μηνύματα που προέρχονται πράγματι από εσάς. Όταν ένας άλλος τομέας λάβει από το Gmail ένα μήνυμα στο οποίο δεν έχει γίνει έλεγχος ταυτότητας, αυτό αποδεικνύει ότι δεν στείλατε εσείς το μήνυμα στην πραγματικότητα και είναι απίθανο να αποκλειστεί η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Όσον αφορά εμάς, μάς απασχολεί η πλαστογράφηση και οι επιστροφές μηνυμάτων. Σας ζητάμε να αναφέρετε αυτά τα μηνύματα επιλέγοντας το τετραγωνάκι δίπλα στο ανεπιθύμητο μήνυμα και κάνοντας κλικ στην επιλογή Αναφορά ως ανεπιθύμητου μηνύματος στο επάνω μέρος των εισερχομένων του λογαριασμού σας ή ανοίγοντας το μήνυμα και κάνοντας κλικ στην επιλογή Αναφορά ως ανεπιθύμητου μηνύματος στο επάνω μέρος του μηνύματος.

3. Υπάρχουν μηνύματα στα Ανεπιθύμητα με αποστολέα "εμένα".
Μια συνήθης τακτική που χρησιμοποιούν οι αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων είναι να στέλνουν ένα μήνυμα σε έναν παραλήπτη και να παραποιούν το πεδίο "Από:" ώστε να περιέχει την ίδια διεύθυνση. Οι αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων ελπίζουν ότι επειδή το μήνυμα έχει σταλεί "από" τη δική σας διεύθυνση, θα καταφέρει να περάσει από τα φίλτρα ανεπιθύμητων μηνυμάτων που εφαρμόζουμε. Μη βιάζεστε όμως! Πραγματοποιείται έλεγχος ταυτότητας σε όλα τα μηνύματα του Gmail, οπότε γνωρίζουμε πότε ένα μήνυμα δεν έχει σταλεί στην πραγματικότητα από εσάς. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε ώστε αυτά τα πλαστογραφημένα μηνύματα να οδηγούνται στον φάκελο με τα Ανεπιθύμητα μηνύματα του λογαριασμού σας.

Επειδή το Gmail αντικαθιστά τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διαθέτετε με τη λέξη "εμένα", όταν βλέπετε τις λίστες των μηνυμάτων, ίσως δείτε στον φάκελο Ανεπιθύμητων μηνυμάτων του λογαριασμού σας ανεπιθύμητα μηνύματα με αποστολέα "εμένα". Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι κάποιος πλαστογράφησε τη διεύθυνση απάντησης στα μηνύματά σας ώστε να είναι η δική σας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Στην περίπτωση που μας έχουν διαφύγει κάποια μηνύματα, σας ζητάμε να τα αναφέρετε επιλέγοντας το τετραγωνάκι δίπλα στο ανεπιθύμητο μήνυμα και κάνοντας κλικ στην επιλογή Αναφορά ως ανεπιθύμητου μηνύματος στο επάνω μέρος των εισερχομένων του λογαριασμού σας ή ανοίγοντας το μήνυμα και κάνοντας κλικ στην επιλογή Αναφορά ως ανεπιθύμητου μηνύματος στο επάνω μέρος του μηνύματος.


4. Οι επαφές μου μού αναφέρουν ότι τους έστειλα ανεπιθύμητα μηνύματα ή ανακάλυψα ύποπτη πρόσβαση στον λογαριασμό μου.

Εάν οι Επαφές σας έλαβαν ανεπιθύμητα μηνύματα από εσάς ή εάν ανακαλύψατε δραστηριότητα πρόσβασης για την οποία δεν έχετε εξήγηση, συστήνουμε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

  1. Βεβαιωθείτε ότι το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιείτε είναι ενημερωμένο. Βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει λήψη και έχετε εγκαταστήσει όλες τις κρίσιμες Ενημερώσεις των Windows από τη Microsoft ή τις Ενημερώσεις του Mac OS από την Apple. Συστήνουμε να ενεργοποιήσετε τις αυτόματες ενημερώσεις.
  2. Ελέγξτε για ιούς και κακόβουλο λογισμικό.Εκτελέστε σάρωση στον υπολογιστή σας με ένα αξιόπιστο λογισμικό για προστασία από ιούς. Εάν η σάρωση εντοπίσει οποιαδήποτε ύποπτα προγράμματα ή εφαρμογές, απαλλαγείτε από αυτά αμέσως. Σημείωση: Δεν έχουμε καμία σχέση με αυτές τις εταιρείες και δεν μπορούμε να σχολιάσουμε την αποτελεσματικότητά του λογισμικού τους. Μπορούμε, ωστόσο, να σας αναφέρουμε ότι η εφαρμογή όλων αυτών των προγραμμάτων συχνά έχει αποτέλεσμα, όπως και οι πιο πρόσφατες εκδόσεις τους.
  3. Αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιείτε. Φροντίστε να επιλέξετε έναν κωδικό πρόσβασης που συνδυάζει αριθμούς, χαρακτήρες, πεζά και κεφαλαία γράμματα. Μην χρησιμοποιείτε ποτέ τον κωδικό πρόσβασης που έχετε για το Gmail σε οποιονδήποτε άλλο ιστότοπο. Αυτά τα βήματα θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την ασφάλεια του λογαριασμού σας.
  4. Ενημερώστε τη δευτερεύουσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ερώτηση ασφαλείας σας. Σε περίπτωση που τυχόν χάσετε την πρόσβαση στον λογαριασμό σας, αυτά τα δύο στοιχεία έχουν μεγάλη σημασία για την ανάκτηση του λογαριασμού σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε πρόσβαση στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει οριστεί ως δευτερεύουσα και ότι η απάντηση στην ερώτηση ασφαλείας σας είναι αρκετά εύκολη ώστε να τη θυμάστε, αλλά αρκετά δύσκολη ώστε να τη μαντέψει κάποιος άλλος.
  5. Ελέγξτε τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας. Κάντε κλικ στην επιλογή Ρυθμίσεις στην κορυφή οποιασδήποτε σελίδας του Gmail και βεβαιωθείτε ότι δεν έχουν αλλάξει τα ακόλουθα στοιχεία:
    • Στην καρτέλα Γενικά: Η Υπογραφή σας, η Αυτόματη απάντηση και η Σύνδεση προγράμματος περιήγησης.
    • Στην καρτέλα Λογαριασμοί: η Αποστολή μηνύματος ως.
    • Στην καρτέλα Φίλτρα: Ελέγξτε εάν υπάρχουν φίλτρα που δεν δημιουργήσατε εσείς, ιδιαίτερα φίλτρα που προωθούν τα μηνύματά σας.
    • Στην καρτέλα Προώθηση και POP/IMAP: Ελέγξτε για οποιεσδήποτε αλλαγές που δεν πραγματοποιήθηκαν από εσάς.
  6. Χρησιμοποιείτε ασφαλή σύνδεση όταν συνδέεστε στο Gmail.Στις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας στο Gmail, επιλέξτε "Να χρησιμοποιούνται πάντα HTTPS". Η ρύθμιση αυτή προστατεύει τα στοιχεία σας από υποκλοπή όταν συνδέεστε στο Gmail σε ένα δημόσιο ασύρματο δίκτυο, όπως σε καφετέρια ή ξενοδοχείο.

Επίσης, για να εξασφαλίσετε ότι κανείς δεν θα αποκτήσει μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στον λογαριασμό σας:

  • Μην αναφέρετε ποτέ σε κανέναν τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιείτε ή την ερώτηση και την απάντηση ασφαλείας που έχετε επιλέξει και επίσης μην τα καταγράφετε.
  • Μην στέλνετε ποτέ τέτοια στοιχεία με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Μην χρησιμοποιείτε τον κωδικό πρόσβασης που έχετε για το Gmail και σε άλλους ιστότοπους.
  • Αλλάζετε τακτικά τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού σας και την ερώτηση ασφαλείας σας.
  • Τηρείτε ενημερωμένη τη δευτερεύουσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχετε ορίσει.
Πηγή: Google.com

ΤΟ ΠΟΣΤ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ BLOG http://nikos63.blogspot.com/ Α!μπε μπα Blog!το Μπινελικοδρομιο

Δεν υπάρχουν σχόλια: